روش‌های تمیز کردن فرش
نوشته شده توسط : نوین

برای تمیز کردن فرش روش‌های مختلفی وجود دارد. شستشوی فرش در خانه‌های امروزی و قوانین آپارتمان نشینی تقریبا غیر ممکن شده است. اما شما می‌توانید با روش‌های ساده‌تر تا حدی به نظافت فرش خانه خود کمک کنید. اگر بخواهید این کار توسط خودتان انجام شود، باید فرش را از گرد و غبار تمیز کنید. بهتر است برای شروع ابتدا بر روی فرش جاروبرقی بکشید. بعد از آن مرحله غبار زدایی را انجام دهید و سپس لکه‌های روی فرش را حذف کنید. این مراحل را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.
اما در هر صورت باز هم لازم است فرش‌ها به صورت کامل شستشو داده شوند. برای این کار به دنبال بهترین قالیشویی محله خود بگردید و درخواست خود را با تماس به کارشناسان مربوطه اعلام کنید.
قالیشویی نوین می‌تواند برای شستشوی فرش به محل شما مراجعه کند و با حمل صحیح، فرش‌های شما تمیز مانند روز اول در اختیارتان قرار دهد. بعد از برقراری تماس و هماهنگی لازم، کارشناسان برای تحویل فرش شما به آدرس شما مراجعه می‌کنند و سوالاتی را در خصوص نوع شستشوی فرش از شما می‌پرسند. شما می‌توانید بر اساس میزان آلودگی فرش نوعی از شستشو را انتخاب کنید.

روش‌های تمیز کردن فرش

غبار زدایی کردن فرش

غبار زدایی که به آن خاک گیری فرش هم می‌گویند، برای فرش‌های بزرگ کار چندان آسانی نیست. اما برای فرش‌های کوچک می‌توانید با انجام چند کار ساده فرش‌های خود را خاک گیری کنید. غبارزدایی می‌تواند فرش شما را برای شستشو آماده کند. احتمالا با بوی بد فرش هنگام خیس شدن مواجه شده‌اید. این بو ناشی از آلودگی‌های موجود در داخل تار و پود فرش است که گرد و غبار هم در آن بی‌تاثیر نیست.
اول از همه باید شرایط را برای این کار مهیا کنید. عملیات غبارگیری به فضای مناسبی نیاز دارد. بهتر است این کار را در فضای باز مانند حیاط انجام دهید تا گرد و خاک بر روی دیگر وسایل شما نشیند.
برای شروع این کار بهتر است یک شبکه توری داشته باشید. این وسیله باید تحمل وزن فرش را داشته باشد. بعد از این که فرش را به صورت برعکس بر روی توری قرار دادید، به کمک یک چوب بر پشت فرش بکوبید. سعی کنید بر همه جای فرش این کار را انجام دهید. سپس می‌توانید فرشتان را از روی توری بردارید و شاهد گرد و غباری باشید که به زیر توری ریخته، باشید. اما دقت کنید ضربه‌های چوب را به صورت محکم بر فرش نکوبید. این کار ممکن است به فرش شما آسیب برساند.
برای جلوگیری از غبار گرفتن فرش بهتر است از آن مراقبت کنید. جارو کشیدن اصولی بر روی فرش یکی از راه‌های مراقبت از آن است. در مواقعی که احساس می‌کنید ممکن است فرش شما دارای گرد و غبار شود بهتر است بر روی آن کاور فرش بیندازید.

تمیز کردن فرش از لکه‌ها

اما این پایان ماجرا نیست. ممکن است شما هم فرش را غبار زدایی کنید و لکه‌های مختلف را با بهترین روش از روی آن حذف کنید، اما همچنان آلودگی‌هایی درون بافت فرش شما وجود دارد که از آن بیخبرید.
اما حداقل کاری که برای تمیز کردن قالی‌های خانه می‌توانید انجام دهید این است که هر لکه بر روی آن را با روش اصولی پاک کنید. ما در سایت قالیشویی نوین، مقالاتی مرتبط با این موضوع برای شما آماده کرده‌ایم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاهده لکه بر روی فرش در کمترین زمان ممکن سعی در پاک کردن آن داشته باشید. زیرا هر چقدر در این امر وقت بگذرانید، پاک کردن لکه هم سخت‌تر می‌شود.
بسیاری از لکه‌ها را می‌توانید با شامپو فرش و آب گرم و یک دستمال نخی تمیز پاک کنید. اگر با هر تلاش شما همچنان آثار لکه‌ها بر روی فرش شما باقی ماند، برای تمیز کردن فرش به دنبال یک قالیشویی مدرن و معتبر بگردید تا مشکل شما را به آسانی حل کن





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: